Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin ana amacı öğrencilerimizin "Kendini Gerçekleştirme" sine yardımcı olmaktır. Kendini gerçekleştirmekte olan birey daha yeterli bir kişiliğe sahiptir; daha verimlidir. Kim olduğunu daha gerçekçi bir gözle algıladığı gibi, kim olabileceği hakkında da daha tutarlı bir görüşe sahiptir; insani değerlere saygı duyar, onları benimser ve geliştirir. Zamanını iyi kullanır. Geleceğe dönüktür. Kendine ve başkalarına saygı duyar; değişmeye ve yeni yaşantılara açıktır.
PSİKOLOJİK DANIŞMA
Psikolojik danışma, bireylerin günlük yaşamda karşılaştıkları durumlarla ilgili uyum sorunlarıyla baş etmelerine yardım eden bir süreçtir. Bireyin kendini anlaması, problemlerini tanımlaması ve çözüm yolları üretmesi, kararlar alması, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı iletişim halinde olması kendini geliştirmesi için uzman kişiler tarafından profesyonel bir yardım sürecidir.
Okulumuzda Psikolojik Danışma Hizmeti Bireysel / Grupla Psikolojik Danışma olarak yürütülmektedir. Psikolojik Danışma Hizmeti gönüllük esasına dayalı bir hizmet olup; gizlilik ve etik kurallar çerçevesinde yürütülür.
ALANLARINA GÖRE REHBERLİK HİZMETLERİ
Eğitsel Rehberlik:
Eğitsel rehberlik çalışmaları ile ulaşılmak istenen en temel amaçlar, öğrencilerin "öğrenmeyi öğrenmesi" ve "öğrenmeye karşı olumlu tutumlar kazanması"dır. Eğitsel rehberlik hizmetleri; okulumuzda hem bireysel / grup danışma yöntemleri ile hem de sınıf rehberlik etkinleri yoluyla yürütülmektedir.
Eğitsel rehberlik alanında, öğrencilerimize aşağıdaki konu başlıkları kapsamında yardımcı olunmaya çalışılır.
· Verimli ders çalışma tekniklerinin kazandırılması
· Ders çalışma programı hazırlama becerisi kazandırma
· Öğrenme stillerinin belirlenmesi.
· Ders seçimi hakkında doğru ve gerçekçi karar verebilme
· Motivasyonu arttırma.
· Dinleme becerilerinin kazandırılması
· Not tutma becerilerinin kazandırılması.
· Sınav sistemlerini tanıtma ve sınavlara hazırlanma sürecinde destek.
· Zamanı etkili kullanma ve boş zamanlarını verimli değerlendirme.
· Sınav kaygısı ile başa çıkabilme.
Kişisel – Sosyal Rehberlik:
Kişisel sosyal rehberliğin temel amacı; öğrencilerimizin kendilerini tanımalarına, tüm özellikleri ile kendilerini bir bütün olarak kabul etmelerine, kendilerini doğru ifade edebilmelerine, iletişim becerilerini doğru kullanmalarına, uygun çatışma çözme yollarını benimsemelerine yardımcı olmaya çalışmaktır. Kişisel rehberlik hizmetleri; okulumuzda hem bireysel / grup danışma yöntemleri ile hem de sınıf rehberlik etkinleri yoluyla yürütülmektedir. Bu doğrultuda aşağıda belirtilen başlıklarda çalışılır:
· Kendini Tanıma
· Duygularını tanıma ve doğru ifade etme
· Özsaygı geliştirme.
· İlgi ve yeteneklerini fark etme.
· Sosyal becerilerini geliştirme
· Atılganlık Eğitimi
· Problem /Çatışma çözme becerilerini geliştirme.
· Karar verme becerilerini geliştirme
· Akran Zorbalığı Türleri ve Baş Etme
Mesleki Rehberlik:
Mesleki rehberlik çalışmaları ile bireyin kendisini ilgi, yetenek ve becerileri bakımından doğru ve gerçekçi şekilde tanıyarak, kendi özellikleri ile uyumlu mesleği tercih etmesi; seçtiği mesleğe doğru şekilde hazırlanması; mesleki gelişimin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunun kavranması amaçlanmaktadır. Mesleki rehberlik hizmetleri de; hem bireysel / grup danışma yöntemleri ile hem de sınıf rehberlik etkinleri yoluyla yürütülmektedir. Ek olarak "Meslek Tanıtım Günleri" düzenlenerek öğrencilerimizin meslek profesyonelleri ile doğrudan temas kurmaları sağlanmaktadır. Bu doğrultuda aşağıda belirtilen başlıklarda çalışılır:
· Kendini Tanıma
· Meslekler ve Mesleğin Gerektirdiği Özellikleri Tanıma
· Bireysel Özellikleri ile Mesleğin Gerektirdiği Özellikler Arasında Bağ Kurma
· Çevrede kendine açık meslek olanaklarını tanıma
· Üst Öğrenim Kurumlarını Tanıma
· Kariyer Hedefini Oluşturma ve Bu Süreçle İlgili Sorumluluğunu Üstlenme
VELİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
Rehberlik Hizmetlerinin amacına ulaşması ve davranışa dönüşmesinin desteklemesinde velilerimizin katılımı ve iş birliği çok değerlidir. Ergenlik dönemi gibi yaşamın çok özel ve önemli bir dönemini süren öğrencilerimizin velilerine ihtiyaç duydukları konularda "veli görüşmeleri" yoluyla rehberlik hizmeti verilmektedir. Aynı zamanda velilerimizin ihtiyaç duyduğu konularda "bilgilendirme çalışmaları" yürütülmektedir. Bu çalışmalar genel olarak şu başlıklarda toplanabilir.
· Ergenlik dönemi özellikleri
· Davranış sorunları
· Aile içi iletişim
· YKS süreci
· Ders, meslek ve üniversite seçimlerine yönelik danışmanlık
· Bireysel destek ihtiyacı olan öğrencilerin velilerine yönelik çalışmalar
· Kaynaştırma Eğitimi kapsamında öğretim gören öğrencilerin velilerine yönelik çalışmalar
· Bağımlılıkla Mücadele
· Psikososyal Destek